Naše Praha - Český domov
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 3 (Praha 3)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Naše Praha 10 (Praha 10, Praha 15, Praha 22)
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Inzerce
    • Ceník online inzerce
    • Kariéra
    • Obchodní podmínky
    • Kontakty
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C
Časopis všech Pražanů

přihlášení registrace
Pátek 22. Lednasvátek má Slavomír
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • Rozhovory
  • PR články

Prahu se středními Čechami spojí trolejbusy

Středočeský kraj chce nahradit autobusy na linkách 375 a 377 do Brandýsa a Kostelce trolejbusy. Plánuje se, že by z Prahy mohly vyjíždět do Středočeského kraje už v roce 2025.

První  trolejbus, který je majetkem DPP vyjel na linku 58 letos v srpnu. Zdroj DPP
První trolejbus, který je majetkem DPP vyjel na linku 58 letos v srpnu. Zdroj DPP

„Krajská rada schválila závěry hodnocení ekonomické efektivnosti a rozhodli jsme se pokračovat v další investorské přípravě akcí,“ uvedl středočeský radní pro oblast dopravy Petr Borecký (STAN). Konkrétně by mělo jít o náhradu nynějších příměstských autobusových linek 375 (trolejbus pojede z Harfy do Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi) a 377 (z Letňan do Kostelce nad Labem).

Budou (snad) i dotace z Evropy

Celkové náklady na přípravu a realizaci stavby tratí budou hrazeny na základě smlouvy o spolupráci mezi Dopravním podnikem hl. města Prahy a Středočeským krajem. „Praha a Středočeský kraj se budou na nákladech podílet podle toho, jaká část trati leží na jejich katastrálním území,“ upřesnil Petr Borecký. Jak dále uvedl, tyto dvě linky jsou technicky realizovatelné a na základě předpokládaných parametrů jsou i ekonomicky efektivní. Finance na dobudování trati by mohly jít z evropských dotací.

Středočeši budou také platit

„Investorská příprava staveb a jejich realizace by měla probíhat v letech 2020-24. První celý rok provozu se předpokládá v roce 2025,“ uvedl Borecký. Podle něj jsou dotační podmínky v současné době nejasné, nicméně Středočeský kraj počítá se spolufinancováním z dotačních zdrojů ve výši 70 nebo 85 procent.

Návratnost je zajišťěna

Z přepravního hlediska nedojde ke změnám, nicméně pozitivní dopad je zřejmý v oblasti životního prostředí (zejména výfukové plyny a hluk). „Podstatně se sníží uhlíková stopa,“ upozornil Petr Borecký. Z ekonomického hlediska projekty obou linek pohybují nad hranicí ekonomické efektivnosti a je tedy zajištěna návratnost vynaložených prostředků na zřízení a zajištění provozu parciálních trolejbusů. Stavbou bude rozšířena stávající síť trolejového vedení, která umožní nahradit autobusové linky za trolejbusové a v případě použití parciálního trolejbusu umožní dobití jejich baterií.

Praha už má vlastní trolejbus

Praha obnovila trolejbusovou trakci 15. října 2017 na lince 58 ( trať souběžná s autobusem 140).

Od 15. srpna 2020 má Praha po 60 letech první vlastní trolejbus, který je nasazen do provozu na lince 58 mezi Palmovkou a Letňany. DPP koupil vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus evidenčního čísla 9508 od plzeňských dopravců je přelakován do pražských barev a slouží primárně ke školení řidičů a technického personálu a k pokračování různých testů na drážní infrastruktuře, jejichž výsledky slouží k přípravě plánované elektrifikace vybraných autobusových linek. Každou sobotu odpoledne jej DPP bude nasazuje v pravidelných hodinových intervalech na linku 58.

Chystají se další linky

DPP připravuje elektrifikaci autobusových linek 140 a 119 systémem dynamického nabíjení, tj. jak výstavbu napájecí trolejbusové infrastruktury, tak i veřejné zakázky na nákup nových vozidel. Pro linku 119 DPP plánuje nakoupit 20 velkokapacitních tříčlánkových až 25 metrů dlouhých bateriových trolejbusů a pro linku 140 celkem 15 kloubových 18 metrů dlouhých bateriových trolejbusů. Zahájení provozu nových trolejbusů na obou linkách DPP předpokládá na přelomu let 2022 a 2023. V souladu se schválenou koncepcí zavádění alternativních pohonů v rámci pražské autobusové MHD jsou v úvodní fázi přípravy projekty elektrifikace dalších linek, a to 131, 137, 176 a 191.

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

Ondřej Gros, starosta Prahy 8

Jsou si všichni Pražané rovni nebo jsou někteří rovnější?

Vydáno 19.1.2021

Otevřený dopis starosty Prahy 8 O. Grose primátorovi Z. Hřibovi, radní Prahy M. Johnové a krajskému koordinátorovi očkování D. Doležilovi, kvůli očkování a jeho (ne) koordinaci v Praze. Dostane odpovědi na své otázky?

V 1. třídě jsou zásuvky nad každým sedadlem, v druhé připadají dvě na jeden box. Zdroj ČD

CityElefanty nabídnou zásuvky pro dobíjení a Wi-Fi

Vydáno 13.1.2021

Modernizované jednotky CityElefant nabídnou cestujícím více služeb a komfortnější cestování. Ve vylepšených vlacích bude snadné dobíjet mobilní telefony a notebooky nebo se připojit přes palubní Wi-Fi síť k internetu.

Tlačítko funguje v obou modech, jak bezkontaktně, tak i tlakem. Foto Ivan Kuptík.

Bezkontaktní tlačítko pro chodce

Vydáno 12.1.2021

Praha - Chodecké tlačítko u semaforů jsou běžná, ale s příchodem covid 19 není kontakt žádoucí. Proto technická správa komunikací (TSK) zavádí do testovacího provozu bezkontaktní tlačítko, které chodcům umožní přechod bez nutnosti dotyku s tlačítkem.

AKTUALIZOVÁNO
14.12.2020 7:00
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:14.12.2020 7:00
  • Autor:Oskar Kuptik
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Praha
Oskar Kuptik
1GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Do Anglie nebo na Maltu

Chcete, aby vaše dítě plynně mluvilo anglicky?

Určitě chcete a přemýšlíte, jak zlepšit jazykové znalosti vašeho syna nebo dcery. Angličtinu by přece každý student měl solidně zvládnout na střední škole, a k tomu ještě další jazyk na úrovni aspoň B1. Na vysoké už na studium jazyků moc času nebude!

Všechny filmy uváděné v letním UPC MAX kině doplní autogramiády jeho autorů nebo herců.

Centrum Černý Most otevře letní kino s projekcemi nejlepších českých filmů zdarma!

Letošní prázdniny se v Centru Černý Most ponesou na filmové vlně. Na jeho střeše bude každý čtvrtek mezi 23. červnem a 25. srpnem diváky vítat letní UPC MAX kino, které vždy od 21 hodin zdarma postupně promítne desítku vybraných českých snímku.

Šedý zákal nelze odstranit žádnými léky ani brýlemi.

K šedému zákalu směřujeme všichni

Šedy zákal neboli katarakta je oční onemocnění, při kterém dochází k zakalení čiré lidské oční čočky. Toto zakalení brání průchodu světelných paprsků na sítnici, a člověk si tak při-padá, jako by viděl přes mlhu. Jedná se o časté oční onemocnění, které komplikuje život řadě lidí, přitom se dá jednoduše vyřešit.

Laserovou operaci lidé nejčastěji podstupují kvůli odstranění dioptrií

Odhodit brýle i v pokročilém věku dnes máme na dosah ruky

Společně se šedým zákalem mají pacienti jedinečnou možnost se zbavit i závislosti na brýlích, a to díky multifokálním nitroočním čočkám. O tom, proč by lidé měli do svého zraku investovat, jsme se bavili s Adamem Janekem, ředitelem Očního centra Praha.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha

  • Kalendář akcí
  • Infoservis

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz