„Musíme zajistit, aby byl na mostě co nejdříve zajištěn přinejmenším provoz veřejné dopravy, aby se lidé dostali z Palmovky do Holešovic a zpět. To je teď největší priorita, kterou všichni máme,“ říká náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. „Na Technické správě komunikací už běží v rámci tzv. jednacího řízení bez uveřejnění výběr stavební firmy, která zajistí potřebné podepření jednoho z mostů soumostí, kvůli kterému je teď celý Libeňský most uzavřen.“
Stav Libeňského mostu byl v pátek 19. ledna na základě měření Kloknerova ústavu ČVUT přeřazen do kategorie stavebního stavu mostu číslo VII ze sedmi možných stupňů. Právě tento stupeň označuje havarijní stav a indikuje možné nebezpečí pro uživatele mostu. Dodavatel bude garantovat, že po provedené opravě a následné prohlídce splní most podmínky na převod do nižšího stupně číslo VI, aby na něm mohl být přinejmenším v omezeném rozsahu obnoven provoz.
„Oslovili jsme pět firem. Uchazeči nám budou podávat nabídky do 26. 1. 2018 do 10.00 hodin, pak je okamžitě vyhodnotíme, podepíšeme smlouvu, a ještě v pátek budeme chtít předat dodavateli staveniště, aby začal okamžitě pracovat,“ doplnil ředitel TSK Petr Smolka. „Počítáme, že oprava potrvá tři maximálně čtyři týdny.“
Naše Praha informuje o Libeňském mostě průběžně. Přečtěte si starší články:
Praha 7 svolává jednání o Trojské lávce a Libeňském a Hlávkově mostě
Libeňský most: Politické řešení asi není vždy to nejlepší
Libeňský most: Co se stane, když bude a nebo nebude památkou
Naše Praha podotýká k historii mostu
Libeňský most byl postaven v roce 1928. V roce 1938 byl pojmenován Baxův (JUDr. Karel Baxa) po okupaci 1939 byl přejmenován zpět na Libeňský a po válce se do roku 1962 jmenoval Stalingradský a po odsouzení Stalina v SSSR se opět vrátil ke svému původnímu jménu.
JUDr. Karel Baxa byl primátorem Prahy v letech 1919 – 1937 a nesmazatelně se zapsal do historie města. Napomohl vzniku Velké Prahy (1922) a za jeho působení vznikaly i velké projekty, například došlo k vybudování Městské knihovny na Mariánském náměstí, vznikla budova Elektrických podniků v Holešovicích, kromě Libeňského mostu byl postaven i most Jiráskův, vznikla také Petřínská hvězdárna a i zoo mu může vděčit za svůj vznik.