Dosud je mezi Pražany asi čtvrt milionu Opencard, kterou postupně od roku 2016 nahrazuje tzv. Lítačka tedy elektronická tramvajenka. Náklady na výměnu jedné Opencard jsou 100 korun, takže by to město stálo asi 12 až 15 milionů proto se radní rozhodli Opencard do MOS nezařadit a tím ušetřit.
A jak to bude? Až začne platit MOS, pak lze Opencard využívat jako tramvajenku do doby, než vyprší nahraný kupon. „Pokud cestující vymění Opencard za Litačku, bude výměna po dobu jednoho roku od přijetí opatření poskytována zdarma.
Nový systém odbavování MOS umožní platit za krátkodobé i časové jízdenky přes e-shop a mobilní aplikace. Bude také možné do systému zaregistrovat platební kartu a prokazovat se s ní revizorům. MOS se zavádí také proto, že se připravuje úplné sjednocení systémů veřejné dopravy Prahy a Středočeském kraji, což chystá městská firma Operátor ICT.
Některé ze stále funkčních karet Opencard jsou platné až do roku 2020. Za opencard zaplatilo město celkem 1,7 miliardy korun. Za novou lítačku 8,2 milionu korun a měsíční náklady na provoz kartového centra Lítačky jsou 3,2 milionu korun.