Samotný průzkum vyjde na 1,58 miliardy korun (1,28 miliardy samotný průzkum, 145 milionů monitoring, zbytek pasportizace a rezerva). Průzkum ve formě šachet a štol se uskuteční na Pankráci hned na několika místech proto, že právě na Pankráci jsou velmi složité geologické podmínky. V dalších plánovaných úsecích pak bude probíhat většinou obvyklý průzkum pomocí vrtaných sond. Šachty a štoly budou z větší části využity nejen pro traťové tunely a přestupy, ale například i pro výduchy. Jedna ze štol pak bude využita ke statickému zajištěné jednoho z výškových objektů na Pankráci.
V první etapě, která bude zahájena 20. června vznikne v průběhu sedmi let trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory, která bude pokračovat do Depa Písnice. Náklady jsou odhadovány na 57 miliard korun. V dalších letech pak přibude k trase úsek Pankrác Náměstí míru.
Financovat má stavbu metra D Dopravní podnik Praha (DPP), ale vedení města vyvíjí iniciativu, aby se na stavbě podílel stát, tak jak to bývalo v minulosti a jak je obvyklé i v sousedních zemích například v Rakousku, kde stát nese 50 procent nákladů. Naposledy přispěl stát k velké dopravní investici sloužící hromadné dopravě při stavbě trati na Barrandov. (další podrobnosti najdete v nadcházejícícm vydání časopisu Naše Praha )