Nakonec po velmi vzrušené debatě vystoupil Martin Vaic z městské firmy Operátor ICT, který rámcově zodpověděl na některé dotazy a slíbil, že pro zastupitele připraví podklady, které na jejich otázky zodpoví. Zastupitelstvo se nakonec shodlo na návrhu Filipa Humplíka z ODS, že se o nové kartě bude ještě jednat a budou podány všechny informace a to už na příštím zastupitelstvu 25. února. Většina kritiků nové karty zdůrazňovala, že nemá nic proti kartě samotné, ale proti způsobu jakým byla připravována a jak nedostatečně byla prezentována.
Opencard vlastní asi 1,2 milionu Pražanů a město za ni až dosud zaplatilo 1,7 miliardy korun, tedy včetně provozu. Potíž je v tom, že ani zavedení tzv. Lítačky problém s Opencard nevyřeší. Protože například smlouva o sofwarovém systému DOS, který vlastní eMoneyServises a provozuje Dopravní podnik Praha je platná až do roku 2055. Adriana Krnáčová tvrdí, že vývoj a příprava karty nebude stát více než 10 milionů korun vytvoření podle Krnáčové nebude stát více než deset milionů korun. Přetřásal se i název Lítačka, který nakonec jak uvedla Adriana Krnáčová je názvem pracovním. Pravověrní Pražané tento název považují za nepražský.