Naše Praha - Český domov
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 3 (Praha 3)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Naše Praha 10 (Praha 10, Praha 15, Praha 22)
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Inzerce
    • Ceník online inzerce
    • Kariéra
    • Obchodní podmínky
    • Kontakty
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C
Časopis všech Pražanů

přihlášení registrace
Úterý 19. Lednasvátek má Doubravka
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • Rozhovory
  • PR články

Kudy povede tramvaj do Zdib?

O prodloužení tramvajové tratě z Kobylis do Středočeského kraje se mluví delší dobu, teď je konečně rozhodnuto. Prodloužení tramvajové tratě do Zdib schválili městští radní.

Plánek tramvaje do Zdib Zdroj Praha.eu
Plánek tramvaje do Zdib Zdroj Praha.eu

Prodloužení trati povede k dálnici D8 a k plánovanému velkému parkovacímu domu P+R. To má výrazně snížit individuální automobilovou dopravu na severu Prahy. Dojezd na stanici metra Kobylisy bude činit 8 minut, na Staroměstskou pak půl hodiny. Uvedl to náměstek primátorky pro dopravu, školství a volný čas Petr Dolínek.

Kudy povede?

Navržená trať má vést z Kobylis v ose ulice Ústecká, mimo území Prahy pak v ose silnice č. II/608. U mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D8 je navržena mostní estakáda a za dálnicí ukončení s parkovacími kapacitami P+R. Dojezdová doba od tohoto parkoviště P+R tramvají ke stanici metra Kobylisy by činila cca 8 minut, přímá jízda z parkoviště P+R tramvají do centra Prahy (stanice Staroměstská) pak cca 30 minut. Délka novostavby trati je 5,6 km, předpokládané náklady dle studie pouze na tramvajovou trať 1,940 miliardy korun. Nejdražší součástí bude mimoúrovňové křížen dálnice D8). Výše nákladů bude zpřesňována. Náklady budou navýšeny o cenu zřízení parkovacích kapacit (parkovací dům P+R).

Proč do Zdib?

„Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl Petr Dolínek.

A co na to Středočeši?

Středočeský čaj dlouhodobě studuje možnosti prodloužení dopravy, především tramvajové, z Prahy do středních Čech například z Písnice do Jesenice. Loni z podnětu Středočeského kraje už byla zpracována technická studie tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby. Proběhly i konzultace s Dopravním podnikem Praha.  hl. m. Prahy byl na jednáních k Akci přizván jako konzultant v technických otázkách. Tramvaj je rychlejší a má větší kapacitu než autobusová doprava. Mají vzniknout nejen kapacitní parkoviště P+R, ale i  terminály MHD v místech křížení uvažované trati s se stále nedostavěnou trasou Pražského okruhu a se stávající dálnicí D8.

A jak to bude jezdit?

Přímá jízda do centra bez přestupu by ve špičkách pracovních dnů měla být  v intervalu 4 minut, tak jak nyní jezdí  linka 17. Je předpoklad že se výrazně sníží objem automobilové dopravy v přilehlé části Prahy. Zklidní se i provoz na hlavních komunikací ve Zdibech a Dolních Chabrech, kde zřízení tramvajové trati uličnímu profilu přinese znaky městského bulváru namísto nynější čtyřpruhové komunikace.

Středočeši počítají s tím, že by se trať protáhla dál například do Sedlce u Líbeznic. Optimisté tvrdí,m že by se mohlo už v roce 2024 jezdit, pesimisté říkají, že kdoví, kdy se začne stavět. Faktem je, že na přípravu stavby  jsou potřeba nejméně čtyři roky.

A další?

Tramvajové tratě by se daly protáhnou i z Písnice do Jesenice či ze Spořilova přes Jižní Město až do Průhonic.  

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

V 1. třídě jsou zásuvky nad každým sedadlem, v druhé připadají dvě na jeden box. Zdroj ČD

CityElefanty nabídnou zásuvky pro dobíjení a Wi-Fi

Vydáno 13.1.2021

Modernizované jednotky CityElefant nabídnou cestujícím více služeb a komfortnější cestování. Ve vylepšených vlacích bude snadné dobíjet mobilní telefony a notebooky nebo se připojit přes palubní Wi-Fi síť k internetu.

Tlačítko funguje v obou modech, jak bezkontaktně, tak i tlakem. Foto Ivan Kuptík.

Bezkontaktní tlačítko pro chodce

Vydáno 12.1.2021

Praha - Chodecké tlačítko u semaforů jsou běžná, ale s příchodem covid 19 není kontakt žádoucí. Proto technická správa komunikací (TSK) zavádí do testovacího provozu bezkontaktní tlačítko, které chodcům umožní přechod bez nutnosti dotyku s tlačítkem.

Nehoda tramvaje s chodce. Ilustrační foto DPP

Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci

Vydáno 8.1.2021

Praha - Poprvé za uplynulých 15 let ani jedna nehoda chodec-tramvaj neskončila smrtí. Navíc v téměř všech sledovaných ukazatelích srážek tramvají s chodci došlo loni v Praze k výraznému meziročnímu zlepšení. Dopravní podnik Praha (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů, což je pokles bezmála o 50 %.

AKTUALIZOVÁNO
18.7.2018 20:00
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:18.7.2018 20:00
  • Autor:Oskar Kuptik
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Praha
Oskar Kuptik
1GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Do Anglie nebo na Maltu

Chcete, aby vaše dítě plynně mluvilo anglicky?

Určitě chcete a přemýšlíte, jak zlepšit jazykové znalosti vašeho syna nebo dcery. Angličtinu by přece každý student měl solidně zvládnout na střední škole, a k tomu ještě další jazyk na úrovni aspoň B1. Na vysoké už na studium jazyků moc času nebude!

Všechny filmy uváděné v letním UPC MAX kině doplní autogramiády jeho autorů nebo herců.

Centrum Černý Most otevře letní kino s projekcemi nejlepších českých filmů zdarma!

Letošní prázdniny se v Centru Černý Most ponesou na filmové vlně. Na jeho střeše bude každý čtvrtek mezi 23. červnem a 25. srpnem diváky vítat letní UPC MAX kino, které vždy od 21 hodin zdarma postupně promítne desítku vybraných českých snímku.

Šedý zákal nelze odstranit žádnými léky ani brýlemi.

K šedému zákalu směřujeme všichni

Šedy zákal neboli katarakta je oční onemocnění, při kterém dochází k zakalení čiré lidské oční čočky. Toto zakalení brání průchodu světelných paprsků na sítnici, a člověk si tak při-padá, jako by viděl přes mlhu. Jedná se o časté oční onemocnění, které komplikuje život řadě lidí, přitom se dá jednoduše vyřešit.

Laserovou operaci lidé nejčastěji podstupují kvůli odstranění dioptrií

Odhodit brýle i v pokročilém věku dnes máme na dosah ruky

Společně se šedým zákalem mají pacienti jedinečnou možnost se zbavit i závislosti na brýlích, a to díky multifokálním nitroočním čočkám. O tom, proč by lidé měli do svého zraku investovat, jsme se bavili s Adamem Janekem, ředitelem Očního centra Praha.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha

  • Kalendář akcí
  • Infoservis

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz