„Díky prohloubení koryta řeky se zvýší ponor lodí z nynějších 1,8 metru na 2,2 metru. To znamená, že nákladní loď uveze při stejných nákladech o 30 procent více nákladu. Je to cesta jak dostat část těžké kamionové dopravy ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem," upozornil ředitel Ředitelství vodních cest (ŘVC) Lubomír Fojtů.
Součástí prací jsou i archeologický výzkum, kterou zajišťuje Archaia, firma, které se například podílela na archeologickém průzkumu při přebudování kasáren na Náměstí Republiky na obchodní centrum.
Součástí projektu je například rekonstrukce a zvýšení deseti mostů. Součástí celého projektu je například i modernizace plavební komory na Štvanici, či úprava Hořínského kanálu.
Celkové náklady na projekt jsou dvě miliardy korun a kromě státních peněz na něj budou použity i finance z evropských fondů.