Do konce července 2020 chce Dopravní podnik. Praha (DPP) modernizovat stanici metra Opatov. To vše za provozu. „Pouze dva víkendy, jeden v únoru a druhý v březnu budou vlaky stanicí projíždět. O přesném datu budeme cestující a obyvatele Prahy 11 informovat s dostatečným předstihem,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
V útrobách stanice ještě stále pracují zařízení instalovaná v roce 1980 a v podstatě se bude stanice celá měnit. Vzniknou nové podhledy, osvětlení, vzduchotechnika, opraví se i obklady a podlah. Předpokládané celkové investiční náklady činí 276 milionů Kč. Investiční akci chce DPP pokrýt za spoluúčasti finančních dotačních prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci probíhajícího programového období.
Zásadní změnou pro cestující je vybudování bezbariérového přístupu nejen na samotné nástupiště, ale také k autobusovým zastávkám východní části v Chilské ulici. Bezbariérový přístup bude tvořit kaskáda výtahů. První bude zakomponován do pevného schodiště a bude sloužit k přepravě mezi vestibulem a nástupištěm, podobně jako je tomu ve stanicích metra Chodov nebo Roztyly. Druhý výtah bude zajišťovat přepravu z úrovně vestibulu do úrovně autobusových zastávek v Chilské ulici směr centrum. Kapacita obou výtahů je koncipována na dva kočárky. Pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace DPP nechá ve stanici nainstalovat akustické majáčky.
Po skončení oprav v rámci rekultivací nechá DPP v parku nad nástupištěm vybudovat nové chodníky a nainstalovat nové pouliční osvětlení. Stanice metra
i autobusové zastávky nad ní dostanou nový mobiliář a ocelové konstrukce přístřešků nové nátěry.
„Stanice metra tak bude konečně zpřístupněna pro cestující s pohybovým omezením, kteří na tuto změnu čekali léta. Po dokončení rekonstrukce bude Praha 11 patřit mezi nejvíce bezbariérové městské části v metropoli,“ řekl Martin Duška, radní Městské části Praha 11 pro dopravu.
O stanici metra Opatov
Stanice metra Opatov C (dříve Družby) je hloubená s monolitickou, železobetonovou konstrukcí. Nástupiště stanice leží v hloubce 11 metrů. Celý úsek II.C z Kačerova na Háje se začal budovat v roce 1975, otevřen byl 7. listopadu 1980. Přejmenována byla 22. února 1990.
Popisek k foto: Zahájení stavby bylo skutečně jen symbolické, s lopatou se do 11 metrů těžko dostanete… Foto Ivan Kuptík