havex
Naše Praha - Český domov
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 3 (Praha 3)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Naše Praha 10 (Praha 10, Praha 15, Praha 22)
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Inzerce
    • Ceník online inzerce
    • Kariéra
    • Obchodní podmínky
    • Kontakty
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C
Časopis všech Pražanů

přihlášení registrace
Úterý 2. Březnasvátek má Anežka
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • Rozhovory
  • PR články

Dopravní podnik postaví novou halu ve vozovně Hloubětín

Pražský dopravní podnik (DPP) ukončí 15. ledna provoz ve vozovně Hloubětín. Důvodem je příprava bourání objektu a výstavby nové haly.

ilustrační foto
ilustrační foto - foto: dpp.cz

Aktuální výsledky diagnostického sledování konstrukce střechy haly, prováděného kontinuálně od roku 2014, již neumožňují garantovat bezpečný provoz haly. DPP proto počítá s výstavbou nové budovy vozovny Hloubětín. Preventivní opatření nemá žádný vliv na rozsah a kvalitu služeb pro cestující pražské MHD.

Tramvajová vozovna v Hloubětíně je nejmladší z pražských vozoven, byla vybudována v letech 1949 – 1951, přesto je stavební konstrukce hloubětínské vozovny v havarijním stavu. Důvodem je použití velmi odlehčené konstrukce střechy, kterou tvoří celkem 65 železobetonových monolitických skořepin navržených po sovětském vzoru z důvodu nedostatku oceli v tehdejším Československu. Tato neobvyklá konstrukce dnes však dosluhuje, mj. i kvůli nedodržení technologií při stavbě.

V roce 2013 byla při provozních kontrolách odhalena deformace střechy. Okamžitě byly zadány statické posudky, které prokázaly významné poruchy střešní konstrukce. Velká část z nich pochází již z doby výstavby, kdy se nepodařilo střechu zrealizovat tak, jak ji architekti a projektanti navrhnuli. Tloušťka betonové konstrukce byla v projektu navržena pouze pět centimetrů, přičemž podle současných technických norem by již takováto konstrukce nesměla být navržena. Tloušťka betonových vrstev byla již při výstavbě technologickou nekázní a obtížností zhotovení stavby dostupnými prostředky proti projektu místy oslabena až o 60 %, kvalita betonu nedosahuje předepsaných hodnot a výztuže jsou umístěny odlišně od návrhu. Tyto faktory významně snížily životnost střešní konstrukce.

V roce 2014 byl vypracován plán správy a údržby konstrukce, na jehož základě byl stanoven způsob a četnost provádění kontrol a podmínky dočasného užívání objektu. Vybrané střešní skořepiny byly podepřeny, v části haly byl zakázán běžný provoz tramvají a byl zaveden nepřetržitý automatický monitoring části konstrukce. Od roku 2016 tedy investiční úsek DPP připravuje projekt „Výstavba nové vozovny Hloubětín“, který počítá s demolicí stávající haly a výstavbou nové.

Během periodického sledování v posledním čtvrtletí roku 2017 bylo vyhodnoceno, že dochází k dalšímu zhoršení stavebního stavu střešní konstrukce. Ve smyslu opatření uvedených v platném plánu správy a údržby není možné nadále zajistit bezpečnost osob a tramvajového provozu pod střešní konstrukcí a současnými měřicími metodami není možné predikovat případné zřícení narušené konstrukce střechy. Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto o preventivním uzavření haly vozovny pro veškerý provoz a zabezpečení technologií a inženýrských sítí v hale.

„Technický stav střechy tvořené železobetonovými monolitickými skořepinami se bohužel v poslední době zhoršil. Na základě sdělení společnosti Pontex s.r.o. je DPP nucen rozšířit omezení provozu ve vozovně Hloubětín, kde je již přes čtyři roky provoz částečně omezen z důvodu závad konstrukce střechy,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Za stanovených bezpečnostních opatření bude areál vozovny nadále fungovat ve výrazně omezeném provozu. Počet tramvají ve vozovně bude snížen o cca 40 % na 80 vozů, jež budou odstaveny pouze na dvoře vozovny. Zbylé tramvaje budou vypravovány z jiných areálů DPP. Práce zaměstnanců i pohyb tramvají bude nadále umožněn pouze v těch částech vozovny, u kterých nehrozí nebezpečí v případě havárie střešní konstrukce haly odstavů.

Projekt nové vozovny

DPP zvažoval i variantu opravy stávající střechy, která je díky použití unikátní technologie vizuálně zajímavá. Mj. i proto, že část zaměstnanců považovala tuto halu za symbol pokrokovosti nejmladší pražské vozovny. Podrobné studie však ukázaly, že oprava není možná. Náhradu střešní konstrukce nelze provést bez demolice celé haly. Statici proto jednoznačně doporučili stržení budovy a výstavbu zcela nové haly. Ze stávajících budov zůstanou zachovány haly s myčkou tramvají a soustruhem pro údržbu kol.

„Již od začátku mého působení v DPP kladu důraz na to, aby se stav této vozovny finálně vyřešil. Zpracované studie jednoznačně prokázaly, že dotčená střecha je neopravitelná, proto omezujeme provoz ve vozovně a chystáme projekt nové haly. Jsem rád, že v současné době již máme úspěšně vyhodnocen dopad vlivu této stavby na životní prostředí a podánu žádost o územní rozhodnutí. Ještě v letošním roce je plánováno zažádat s podrobnějším projektem i o stavební povolení. Novou budovu vozovny bychom chtěli začít stavět již příští rok s tím, že hotová by měla být nejpozději do konce roku 2021,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dodává: „Výstavba nové budovy vozovny Hloubětín je příležitostí pro využití inovativních technologií s nižší energetickou náročností, které jsou šetrné k životnímu prostředí.“

Celkové předpokládané náklady stavby činí cca 1,6 miliardy Kč a jako investice významně rozvíjející stávající infrastrukturu budou předmětem žádosti o spolufinancování z dotačních programů Evropské unie, která může přispět až 85 % hodnoty uznatelných nákladů.

 

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

Nehoda tramvaje s chodce. Ilustrační foto DPP

Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci

Vydáno 8.1.2021

Praha - Poprvé za uplynulých 15 let ani jedna nehoda chodec-tramvaj neskončila smrtí. Navíc v téměř všech sledovaných ukazatelích srážek tramvají s chodci došlo loni v Praze k výraznému meziročnímu zlepšení. Dopravní podnik Praha (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů, což je pokles bezmála o 50 %.

Parkování v Praze

„Modrá smrt“ zachvacuje i Prahu 10. Oprávnění pro Vršovice a Vinohrady již od 15. července

Vydáno 14.7.2020

A je to tu. Městská část Praha 10 začne na konci prázdnin zavádět parkovací zóny. První podoblastí, kde se objeví, budou Vršovice a Vinohrady. Na začátku října začnou zóny platit ve Strašnicích, o měsíc později v Malešicích.

Kontejner Pražských vodáren

Kde v Praze jsou tento týden výluky pitné vody?

Vydáno 13.7.2020

Nejrychlejší cestou, jak získat informace o plánovaných výlukách, je služba SMS-INFO. Klienti budou zdarma dostávat aktuální informace z jimi zvolené lokality. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

AKTUALIZOVÁNO
10.1.2018 14:00
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:10.1.2018 14:00
  • Autor:Petra Ďurčíková
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Praha
Petra Ďurčíková
1GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Do Anglie nebo na Maltu

Chcete, aby vaše dítě plynně mluvilo anglicky?

Určitě chcete a přemýšlíte, jak zlepšit jazykové znalosti vašeho syna nebo dcery. Angličtinu by přece každý student měl solidně zvládnout na střední škole, a k tomu ještě další jazyk na úrovni aspoň B1. Na vysoké už na studium jazyků moc času nebude!

Všechny filmy uváděné v letním UPC MAX kině doplní autogramiády jeho autorů nebo herců.

Centrum Černý Most otevře letní kino s projekcemi nejlepších českých filmů zdarma!

Letošní prázdniny se v Centru Černý Most ponesou na filmové vlně. Na jeho střeše bude každý čtvrtek mezi 23. červnem a 25. srpnem diváky vítat letní UPC MAX kino, které vždy od 21 hodin zdarma postupně promítne desítku vybraných českých snímku.

Šedý zákal nelze odstranit žádnými léky ani brýlemi.

K šedému zákalu směřujeme všichni

Šedy zákal neboli katarakta je oční onemocnění, při kterém dochází k zakalení čiré lidské oční čočky. Toto zakalení brání průchodu světelných paprsků na sítnici, a člověk si tak při-padá, jako by viděl přes mlhu. Jedná se o časté oční onemocnění, které komplikuje život řadě lidí, přitom se dá jednoduše vyřešit.

Laserovou operaci lidé nejčastěji podstupují kvůli odstranění dioptrií

Odhodit brýle i v pokročilém věku dnes máme na dosah ruky

Společně se šedým zákalem mají pacienti jedinečnou možnost se zbavit i závislosti na brýlích, a to díky multifokálním nitroočním čočkám. O tom, proč by lidé měli do svého zraku investovat, jsme se bavili s Adamem Janekem, ředitelem Očního centra Praha.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha

  • Kalendář akcí
  • Infoservis

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz