Citybusy přišly do Prahy v roce 1996 a DPP se stal jejich největším provozovatelem v ČR. Jak upozornil technickýá ředitel DPP Jan Šurovský, víc než v Praze jezdilo těchto vozidel jen ve Francii. Jezdily tu klasické dvanáctimetrové (321 kusů) a také kloubáky (53 kusů). Šlo o první skutečně masově nasazené nízkopodlažní autobusy. Před tím měl Dopravní podnik Praha jen tři Neoplany. Mají i další prvenství, jsou to první autobusy, kde se objevilo nové logo DPP, kterému se obecně říká preclík.
Loučení není definitivní
Citybusy sloužily velmi dobře jeden z nich najezdil rekordních 1,4 milionu kilometru, většina z nich něco přes milion. Šéf Muzea MHD ve Střešovicích Petr Malík připomenul, že jeden z Citybusů je už v muzeu a na další autobusy dojde řada v dohledné době. Prozradil také, že se s těmito typy autobusů Pražané nerozloučí docela. Podobně, jako jezdí retrotramvaje na některých linkách, tak i Citybus najde místo v běžném provozu.
Sběratelů málo
Řadu autobusů, které jezdily u DPP vlastní i sběratelé. Jde o Pragy, Škody 706, Karosy ŠM 11… O tyto autobusy, když se jich DPP zbavoval, byl poměrně velký zájem. „Je to pochopitelné, tyto vozy nemají elektroniku a tím pádem je může opravit každý šikovný milovník autobusů. S Citybusy je to jiné. Zatím jsme vlastně ani nezaznamenali vážný sběratelský zájem, což zřejmě pramení z toho, že vozy jsou plné elektroniky a s tou je samozřejmě při opravách probklém,“ upozornil technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Takže šrot
Vyřazené vozy tak hlavně kupují firmy zabývající se šrotováním vozidel. Pokud budou ještě u DPP tyto autobusy jezdit, využije DPP vyřazené vozy k rozebrání na náhradní díly. Teprve to co nepůjde využít, poputuje do šrotu.