Přecpaná je Ječná, ve Spálené ulici jezdí 129 tramvají za hodinu (90 tisíc cestujících) projede 90.000 lidí, v Jindřišské ulici je počet o málo nižší - 105 tramvají a (80.000 cestujících), klesá cestovní rychlost. Odborníci z Ropidu a DPP říkají, že tramvaje by měly jezdit jak po Václavském náměstí tak z Vinohradské k hlavnímu nádraží. Bohužel odborníkům do toho vstupují politici. Praha 1 tvrdošíjně odmítá tramvaje na Václavském náměstí. Představa, že se z něj opět stane Koňský trh je asi lákavá. Návratu tramvají se nebrání ani památkáři, protože tramvaj na Václavském náměstí jezdila historicky vlastně už od Rakouska Uherska.
Tramvaje by mohly jezdit do poloviny Václavského náměstí a vznikla by tak možná objízdná alternativa. Dokonce by to odlehčilo nejpřecpanější tramvajé komunikaci Ječné, kterou se valí nepřetržitá kolona tramvají. Obě tratě, o kterých se jednalo na odborném setkání v hotelu Jalta, musí projít schválení navrhovaných změn územního plánu. Pak bude možné stavět. Dosud klíčové trati ve Vodičkově, Lazarské a v Ječné ulici nejdou objet proto by trať z Vinohradské přes hlavní nádraží do Bolzanovy ulice mohla těmto úsekům odlehčit.